Profesor etike sa Univerziteta Prinston Piter Singer

I pored strašnih zločina prema deci, sve je jača tendencija da se pedofilija bude prihvaćena kao lična seksualna orijentacija. Profesor etike sa Prinstona Piter Singer smatra da je to u redu, dokle god dete nije povređeno, a podržava i odnose sa psima, naravno – ukoliko „oni na njih pristanu“

Nemačka veb-stranica pod nazivom „Prevention Project Dunkelfeld“ deluje pod sloganom „Svi zaslužuju podršku“, kojim pokušava da „progura“ dve, u najmanju ruku, neobične ideje: da postoje različite klase „pedofila“ u zavisnosti od uzrasta dece, što bi društvo trebalo da prihvati i – da pedofile koji „ne vređaju“, odnosno – nisu počinili krivično delo – treba pohvaliti zbog činjenice da (još) nisu zlostavljali dete. (Klikni ovde)

Nevini „Džon“

Ovaj projekat definiše pedofila kao odraslu osobu koju privlače deca, i tvrdi da postoje različite klase pedofila, zasnovane na uzrastu deteta, koje uključuju infantofile (one koje privlače samo bebe), hebefile (pedofili koje privlače deca pretpubertetskog uzrasta) i efebofile (pedofili koje privlače deca izašla iz puberteta).

Objavili su priču o izmišljenoj ličnosti po imenu Džon, čija je seksualna privlačnost prema deci uzrasta od šest do 12 godina opravdana, jer on još nije naudio detetu niti postupio po svojim (bolesnim) željama, a svako ko veruje da je Džon ipak grešan – veruje to samo zahvaljujući „svojim religioznim uverenjima“.

Prvo, budimo jasni. ‚Džon‘ zapravo nije zlostavljač dece, niti je seksualni prestupnik. Izraz ‚seksualni prestupnik‘ je pravna konstrukcija koju neko dobija kao rezultat utvrđivanja krivice i kazne u pravosudnom sistemu, zato što je nekoga seksualno zlostavljao. Umesto toga, ‚Džona‘ privlače deca i želi pomoć, da bi bio siguran da je bezbedan u društvu“. A u nastavku piše: „Takođe, on je posvećen sprečavanju seksualnog zlostavljanja dece, tako što će se izjasniti protiv toga i tako što na društvenim medijima pokazuje svoju podršku globalnim programima za sprečavanje seksualnog zlostavljanja dece. Zašto ‚Džon‘ ne bi zaslužio podršku kroz terapiju? Uostalom, poznato je da izolacija i depresija povećavaju rizik da neko učini nešto zbog čega bi mogao zažaliti“.

Navodi se i da Projekat želi da obezbedi da se pojedinci osećaju sigurno objavljujući svoju seksualnu privlačnost prema deci, jer „istraživanje pokazuje da nekoga može seksualno privlačiti dete, bez neizbežnog seksualnog zlostavljanja“. Sa sajta vodi link do bloga osobe koja piše pod imenom Ender Vigins, koji se deklariše kao „pedofil koji ne povređuje“ i i tvrdi da prema pedofilima treba postupati isto kao prema pripadnicima LGBT zajednice, i da pedofiliju treba prihvatiti kao „dodatnu“ seksualnu orijentaciju.

Većina ljudi ovih dana veoma simpatiše borbu homoseksualnih tinejdžera i, srećom, oni u mnogim okruženjima dobijaju prihvatanje i podršku koja im je potrebna, a imaju dosta uzora na koje mogu da se ugledaju, a koji su krčili put u teškim vremenima. To će teško biti slučaj sa mladim momcima i devojkama koji otkriju – obično užasnuti – da ih seksualno privlače mlađa deca“.

On tvrdi da mnogi pedofili shvataju svoje seksualne želje u dečjem uzrastu, i da je „proces otkrivanja približno isti kao i sa bilo kojom drugom seksualnom orijentacijom – uključujući i heteroseksualnost“.

Profesorska etika

Za to vreme, profesor etike sa Univerziteta Prinston Piter Singer, poznat po zalaganju za eutanaziju, odnosno – savetima da se treba „rešiti“ deformisanih beba, ali i za prava životinja – podržava ovakva gledišta. „Ovde je pitanje da li ovo šteti desetogodišnjacima i da li će to kasnije oštetiti njihovu seksualnosti. Moje mišljenje je nije da sve što je pogrešno – zlostavljanje“. A dodatnu budu Singer je izazvao svojim izjavama da je seks sa životinjama „u redu“, ako je „obostrano zadovoljavajući“

“Seks sa životinjama ne uključuje uvek okrutnost“ – kaže on. “Ko nije bio u situaciji da ga uznemirava pas domaćina hvatajući posetioca za noge i jako se trljajući o njih?“ I dodaje da se tu „ponekad mogu razviti obostrano zadovoljavajuće aktivnosti”.

Profesorovi komentari doveli su da mnogi njegovi obožavaoci među američkim aktivistima za prava životinja, uključujući Garija Franćoena, borca za prava životinja i advokata koji je svojeveemeno zastupao PETA organizaciju: “Mislim da Piter veruje da životinje mogu pristati na seks sa ljudskom vrstom”, rekao je Franćone. „Seks sa životinjom ne može biti imati više saglasnosti od seksa sa detetom. Jednostavno je. Sodomija je perverzija. Ne postoji baš puno toga što neko može da kaže njenu korist“.

Franćone navodi da su ga preplavili imejlovi aktivista za prava životinja koji osuđuju Singerove komentare. Međutim, drugi to shvataju prilično „relativno“:

Piter Singer je intelektualac, tako da se ne bavi crno-belim“, izjavila je Ingrid Njukark, direktorka PETA. „Gleda sve sive oblasti između njih. Ono što bi on osudio, a i mi bismo apsolutno i nedvosmisleno osudili jesu: nasilje, ograničavanja i strah koji je umešan u seksualni čin između čoveka i životinje” – izjavila je ona.

Ovo nije prvi put da Singer zatalasa javnost, stavljajući pod znak pitanja društvene norme. U knjizi „Etika u praksi“, koju koristi kao udžbenik na svojim predavanjima na Prinstonu, on tvrdi da je u redu da roditelji ubiju novorođenčad sa invaliditetom. „Takođe, zalagao se za eutanaziju dece sa hemofilijom, bolešću koja se može kontrolisati, i rekao je da medicinsko eksperimentisanje nad ljudskim bićima nije tako loša ideja“ – tvrdi Franćone

Uprkos poređenju Singerovih uverenja sa nacističkom filozofijom, Upravni odbor Prinstona jednoglasno je izglasao da neobični „etičar“ nastavi da predaje. Iako se postavlja pitanje da li je Singer bio ozbiljan u svojim izjavama, ili je samo hteo publicitet, javnost to nije uspela da sazna, jer on nije odgovarao na telefonske pozive. Samo je jednom udruženju za zaštitu životinja u imejlu napisao da misli da će „aktivisti za životinje biti otvoreni“ prema njegovom konceptu, ne zauzimajući tvrdu poziciju: „Ako seksualni kontakt između čoveka i životinje nije bio u suprotnosti sa željama bilo kog od njih, zadovoljio je obe strane i izazvao nikakvu štetu, sadašnjost ili budućnost oba, zašto bi to bilo loše?“ – napisao je.

Po nama, problem je što je uopšte došlo dotle da se ova dva pitanja postavljaju: da li je u redu biti pedofil i – da li je seks sa životinjama moralan čin.

S. M.